barnevogner

KJØPSBETINGELSER

NORD SHOP / NORD BABY NETTBUTIKK

  


BETALING

Samtlige produktpriser i nettbutikken er totalt og er oppgitt i norske kroner.

Bestilte varer er sendes med posten (se levering her) ved betaling med vanlig kontooverføring eller ved betaling på sikre sider via PayPal (Du kan betale med Visa eller Mastercard på pay pal nettsider).

Vi bruker PayPal som er regnet for å være det beste og tryggeste systemet for betaling med kort på internett. Det er ingen gebyr for å bruke paypal.

Kunde får en ordrebekreftelse pr. e-mail med videre-sending informasjon. I tillegg mottar kunde en e-mail med informasjon etterhvert som ordren behandles hos oss. Kunde kan også velge å få varen tilsendt i postoppkrav (Posten Norgespakken postoppkrav max. 15 000 nok).

 

SIKKERHET

Nord Shop (Nord Baby Nettbutikk) lagrer ingen sensitive opplysninger. Det er ingen oppbevaring av kortnummer i nettbutikken. Alt foregår online, med direkte autorisasjon av kjøper og selger. Betalingssidene er sikret med SSL og alle kortdetaljer er kryptert.

 

 

HVORDAN GJØR JEG BESTILLINGEN ?

KLIKK HER 



ANGRERETTEN / RETUR

Rett til å gå fra avtalen (angrerett). Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) innen 14 dager - faktura er nødvendig til refusjon / reklamasjon. Hvis, i løpet av 14 dagers periode skjer at faktura mangles, kunden vil motta en kupong for hele beløpet som skal brukes i vår nettbutikk. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt plikter selger å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre selger har misligholdt avtalen. I de tilfeller varer som er bestilt ikke blir hentet på Posten, blir kunden fakturert med fraktkostnader begge veier.

Angrerettloven gjelder ved alle kjøp forbruker foretar i Nord Baby nettbutikk. Angrerettskjema sammen med varene, er angreretten på 14 dager. I denne perioden kan du uten forpliktelser sende tilbake varene du har mottatt, legg likevel merke til følgende utdrag fra angrerettloven: Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Angrerettloven § 6, punkt e). Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skylder uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukeren side (jf. Angrerettloven § 12, punkt a). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd). Ved bruk av angrerett, kan ikke varene være brukt, samt at original emballasje og merkelapper som hang-tags kan ikke være fjernet fra produktet. Kunden betaler eventuell returfrakt både for retur ved angreretten samt reklamasjon.

Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved. Du kan returnere en vare uten å oppgi grunn for dette, men det er et ønske at du beskriver returårsak på returskjemaet eller kontakt oss. I tilleg kunden må ha en faktura. Nord Shop (nordbaby nettbutikk) er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler.

Angreretten gjelder ikke : Dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. Angreretten / retur gjelder ikke også for noen varene på spesialbestilling. Hvis relevant, informasjon om angreretten / retur er i produktbeskrivelse på produktsiden. Hvis relevant ikke, etter kjøpet, produkt for spesialbestilling har den same rett til garanti (inkl. retur / reklamasjon) som andre produkter.

Hvis du har flere spørsmål ta kontakt med oss.



REKLAMASJON

For reklamasjon/garanti faktura er nødvendig. Kunden har plikt til a dokumentere hva som er feil med produktet, ellers sende produktet tilbake pa lager til nettbutikken. Butikken forbeholder retten til videre garantivurdering opp til 30 virkedager. Ved reklamasjonen i først omsorg reparerer vi produkt, hvis det er ikke mulig bytter vi den til ny (eller refunderer kjøpbelopet). Forbruker bære fraktkostnader begge veier.

Reklamasjon gjelder ikke : Alle mekaniske skader som oppstå ved feil bruk, feil oppbevaring gjelder ikke reklamasjonen. Også hvis skadet oppsta ved kundes feil, det er mulig for reperasjonen (kunden dekker kostnader). Nord Shop (nordbaby nettbutikk) er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler.

Kunde har plikt til å sjekke tilstand av pakke ved mottak. I tilfellet av skadet, slitasje eller ødelagt pakke ta kontakt med vår butikken umiddelbart !

I tillfellet når pakken er skadet vi anbefalert til å nekte ta imot pakken. Ta kontakt med oss via telefon eller e-mail. Klage og reklamasjon blir refundert hvis kunde skriver en klageskjema sammen med en postarbeider.

Skader som ble forårsaket av en ulykkelig ulykke, som skjedde under transport eller misbruk av produkt vil ikke bli refundert av butikken.

Hvis kunden har ikke fått alle elementer av bestilligen, det er viktig at kunde ta kontakt med oss førtest mulig. Maksimalt klage tid på manglende deler er 7 dager etter kunde har fått bestilling.



Produkt for spesialbestilling.

Leveringstiden avhenger av produsenten og kan lengre til ca 3-4 uker. Produkt for spesialbestilling må forhåndsbetales.

Når produkt for spesialbestilling er allerede under produksjonsprosessen, bestillingen kan ikke kanselleres (gjelder bare på produkt for spesialbestilling. Hvis relevant, informasjon hvis produkt er for spesialbestilling er på produktsiden). Angreretten / retur gjelder ikke også for noen varene på spesialbestilling. Hvis relevant, informasjon om angreretten / retur er i produktbeskrivelse på produktsiden. Hvis relevant ikke, etter kjøpet, produkt for spesialbestilling har den same rett til garanti (inkl. retur / reklamasjon) som andre produkter.

Hvis du har flere spørsmål ta kontakt med oss.



ADRESSEENDRING

Kunden er selv ansvarlig for at riktig adresse og postnummer er oppgitt i profilen. Adresseendring gjøres på min side. Registrert adresse vil være leveringsadresse, men det er mulig å legge inn alternativ adresse på levering hvis ønskelig.

For å handle i nettbutikken må du ha fylt 18 år.



KONTAKT OSS

Skulle du ha spørsmål vedrørende dette eller andre ting, ikke nøl med å kontakte oss. Er det et eller annet du ikke er fornøyd med, vil vi gjerne høre fra deg. Sammen skal vi finne den beste løsning på problemet. 

INFO@NORDSHOP.NO

 

Nord Shop Nettbutikk (www.nordshop.no) ønsker å gi våre kunder en best mulig kundeservice. Selv om vi er en nettbutikk ønsker vi dialog med våre kunder både under salgsprosessen og i behandling av eventuelle reklamasjon.

Fornøyde kunder betyr alt for oss og vår fremtidige suksess. Det er derfor viktig for oss å høre hva du synes om oss og hvordan vi eventuelt kan bli enda bedre.



 

ALLE PRODUKTER ER GODKJENT I HENHOLD TIL DE STRENGESTE EUROPEISKE KRAV TIL SIKKERHET, OG SELGES MED SKRIFTLIGE ATTESTER FRA PRODUSENTER !